شرکت طراحی سایت کارنیل وب شرکت طراحی سایت کارنیل وب .

شرکت طراحی سایت کارنیل وب

زبان های برنامه نویسی

انواع زبان های برنامه نویسی

کاربرانی که تصمیم دارند طراح سایت شوند و هیچ پیش زمینه ای برای شروع ندارند باید در ابتدا بدانند به چه زبان هایی برنامه نویسی وب نیاز دارند برای یادگیری و طراحی سایت ، و چه مسیرهایی را باید طی کنند تا یک وب سایت طراحی کنند.

مراحلی که برای طراحی سایت باید گذراند به صورت زیر می می باشد :

  • مشخص کردن نیازهای مشتری و کاربران
  • تولید یک طرح کلی از وب سایت مورد نظر و مطابقت دادن آن با اصول های علمی هدایت کاربر (ux )
  • طراحی ظاهر و بخش گرافیکی سایت ( UI)
  • نوشتن صفحات طراحی شده با Html  و CSS
  • ایجاد سیستم مدیریت محتوا مطابق با نیازهای مشتریان ( Content Management System)
  • طراحی سایت داینامیک یا کدنویسی سایت

خدمات طراحی سایت کارنیل وب:

* طراحی سایت شرکتی

* طراحی سایت فروشگاهی

* طراحی سایت وردپرس

* طراحی سایت ارزان

در صورتی که خواستید سایت استاتیک طراحی کنید ، فقط سه مرحله اول را باید انجام دهید.

پیش از آغاز کار طراحی سایت باید نیازهای مشتری وب سایت را مورد تحلیل قرار داد تا مطابق با آن زبانهای برنامه نویسی را برای طراحی وب سایت انتخاب کرد.

یک طراح سایت مانند معمار می ماند. وظیفه طراح سایت انجام طراحی سایت یا طراحی المان های گرافیکی و دیداری یک وب سایت و همچنین ایجاد ساختاراصلی آن می باشد.

برای آشنایی با مفاهیم سئو می توانید به مقاله اصول سئو در تولید محتوا رجوع کنید.

ساختار وب سایت ها

ساختار وب سایت از دو بخش backend یا قسمت سمت سرور و Frontend یا قسمت سمت کاربر، تشکیل شده است. به طراح یا برنامه نویس بخش سرور سایت backend Developer می گویند و به طراح بخش سمت کاربر Frontend Developer  می گویند.

Frontend Developer :

با استفاده از زبانهای برنامه نویسی وب  مانند  Html  ، Java  ، CSS طراحی قسمت های ظاهری وب سایت انجام می شود. در معنای عامیانه تر می توانیم بگوییم ، کدنویسی یا طراحی هر آن چه که مرتبط با جلوی صفحه وب می شود. وظیفه یک  Frontend Developer یا طراح وب اینست که چیزی را طراحی می کند که کاربران آن را ببینند.

 backend Developer :

ایجاد استخوان بندی یا چارچوب سایت مانند محل های نگهداری فایل ها ، بانک های اطلاعاتی ، اطلاعات کاربران که با زبان های ASP  ،PHP  ،  Python ،Ruby  و … برنامه نویسی می شوند.

یعنی برنامه نویسی و کد نویسی هر آن چه که کاربر نمی تواند آن را مشاهده کند و در واقع کارهای پشت صفحه وب سایت هستند. یعنی زمانی که یک صفحه وب ، مقالات را از دیتابیس دریافت می کند، یک کار مربوط به backend است. کار یک برنامه نویس بک اند ، برنامه نویسی هسته اصلی یک وب سایت است که کاربران به کدهای نوشته شده در بک اند دسترسی ندارند و همچنین امکان مشاهده آن ها را ندارند. سایت های داینامیک به برنامه نویسی بک اند نیاز دارند. برنامه نویس بک اند اطلاعات را بر اساس اهداف مختلف از دیتابیس دریافت می کند و اگر نیاز باشد ، بعد از عملیات پردازش به کاربر نمایش می دهد.

کسانی که هر دو قسمت یعنی قسمت ظاهری یا همان UI  و استخوان بندی سایت را باهم طراحی می کنند ، به آنها Full Stack Developer  می گویند.

زبان مورد استفاده در برنامه نویسی Frontend عبارتند از :  HTML ، CSS ، JQuery، ، Javascript.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع سئو را مطالعه کنید.

برنامه نویسی HTML

HTML مخفف (HyperText Markup Language) می باشد. ( یعنی زبان نشانه گذاری فرامتن ) HTML  اولین زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد. ساختار یک وب سایت بر پایه عناصر html  می باشد، این عناصر همان تگ ها می باشند، نمای کلی یک تگ به این صورت می باشد که ، تمامی اطلاعاتی که می خواهیم به کاربر نمایش دهیم ، در بین تگ ها قرار می گیرد. بنابراین html  زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود بلکه یک زبان نشانه گذاری عناصر می باشد. از سال 2010 نسخه 5 این زبان عرضه شد که تغییرات ساختاری در طراحی سایت ایجاد کرد هزمان قابلیت طراحی سایت واکنش گرا هم شروع شد.

برنامه نویسی CSS

CSS مخفف (Cascading Style Sheets) می باشد. همانند  html  زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود .با عرضه css سبب شد طراحی سایت جان تازه ای بگیرد. css باعث زیباسازی فایل های نوشته شده براساس html  وهمچنین طراحی بخش های ظاهری و گرافیکی سایت را دارند. توسط css  می توانید یک بار سبک طراحی صفحات وب را تعریف کنید و آن را چندین بار به صفحات وب خود اعمال کنید.

در سال 1999 نسخه 3 ، css ها تولید شده است. هم اکنون در طراحی سایت از css  ها به صورت گسترده ای استفاده می شود و در اکثر سایتها استفاده شده است. برای بهینه سازی سایت توصیه می گردد که ازstyle  ها در داخل html  استفاده نکنید زیرا این عمل برای سئو سایت ، تاثیر منفی دارد.

برنامه نویسی Javascript

Javascript یک زبان اسکریپ نویسی می باشد. که در رتبه پایین تر از زبان برنامه نویسی محسوب می شود. توسط Javascript می توانید به جلوه های گرفیکی و ظاهری سایت ، تحرک ایجاد کنید ، مثلا می توانید اسلایدر ، افکت نوشته ها ، جلوه های متحرک و .. ایجاد کنید. هم اکنون استفاده از Javascript نسبت به قبل محدودتر شده ، به علت حجم بالای بعضی از کتابخانه های آن ، لود اولیه سایت را بالاتر می برد و برای سئوی سایت نمره منفی دارد.

برنامه نویسی Jquery

Jquery  یک کتابخانه یا فریم ورک برای Javascript می باشد و برای ساده سازی استفاده از Javascript در وب سایت می باشد. یعنی نسبت به Javascript حجم کد کمتری دارد. بنابراین برای هر عملی ، پلاگین هایی برای Jquery موجود می باشد که می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

زبان مورد استفاده در برنامه نویسی backend عبارتند از : PHP  ، ASP ، Python ،Ruby   و .. . برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .


برچسب: طراحی سایت،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت کارنیل وب،طراحی سایت وردپرس،سئو سایت،انواع سئو،طراحی سایت ارزان،طراحی سایت ارزان وردپرس،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۰:۱۳ توسط:karnilweb موضوع: نظرات (0)